Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Müdürün Mesajı

Prof. Dr. Yasar Özgök

Sevgili Öğrenciler,  

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Meslek Yüksek Okuluna  “Hoş Geldiniz”. Sizleri başarılarınızdan dolayı tebrik ediyorum.

Ülkemizin ve dünyanın en büyük üniversiteleri arasında yer alan Sağlık Bilimleri Üniversitesi, bünyesinde bulunan fakülte ve yüksek okulların bazıları ile köklü bir geçmişe de sahiptir. 

Bu köklü geçmişi olan okullarımızdan biri de Gülhane Sağlık Meslek Yüksek Okuludur (GSMYO).  

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Meslek Yüksekokulu olarak amacımız : Sağlık alanında eğitim standartlarını yükselterek ulusal ve uluslararası alanda nitelikli bireyler yetiştirmek, bilim üretmek, teknolojik ürünler anlamında ülkemizi dışa bağımlılıktan kurtarmak, ülkemizde ve dünyada birey ve toplum sağlığına katkıda bulunmaktır. 

Gayemiz; Gelişen teknoloji  ve tıbbi uygulamalardaki yenilikleri takip ederek sizlere sunan eğitim kadromuzla, bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal imkânları en iyi şekilde değerlendireceğiniz bir ortamda siz öğrencilerimize analitik yetenekler kazandırarak, öğrenci odaklı, araştırma, sorgulama yetenekleri gelişmiş, topluma hizmeti  ön planda tutan, etik ilkelere gönülden bağlı, insana hizmeti, insanlığa en büyük hizmet kabul eden bireyler yetiştirmektir.

Bir Eğitim kurumunda kurumun tarihi geçmişi de önemlidir. Eğitim-öğretim faaliyetlerine başlama tarihi bir asrı geçen yüksekokulumuz 1914 yılında Küçük Sıhhiye Zabiti Mektepleri ismi ile kurulmuştur. Yüzyıllık süreçte Türk Silahlı Kuvvetleri'nin çeşitli birimlerine yardımcı sağlık personeli alarak sağlık astsubayı yetiştirmiştir. Zaman içerisinde çeşitli adlar alan yüksekokul 2003 yılında yükseköğretimde, eğitime ön lisans düzeyinde başlayarak GATA Sağlık Astsubay Meslek Yüksekokulu adını almıştır. 25.07.2016 tarih ve 669 sayılı Kanun Hükmünde Kararname' nin 106. maddesi ile Sağlık Bilimleri Üniversitesi bünyesine Gülhane Sağlık Meslek Yüksekokulu olarak 5 programda 184 öğrenci ile dahil olmuştur. 2017- 2018 Akademik Yılında 12 programa çıkartılan Yüksekokulumuz, 2020-2021 Akademik Yılından itibaren 13 programda eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir.

Gülhane Sağlık Meslek Yüksekokulu, SBÜ Gülhane Külliyesi içerisinde yer almaktadır. 2477 m² oturum alanı üzerine kurulan ve iki bloktan oluşan binamız 7889 m² toplam kapalı kullanım alanına sahiptir. Her katta teknolojik donanıma sahip derslikleri, ambulans simülatörü, İleri yaşam desteği dershanesi, beceri laboratuvarları, bilgisayar dershanesi, konferans salonu, her akademisyene ait tam tefrişatla müstakil odaları, öğrenciler için açık- kapalı sosyal paylaşım alanları mevcuttur. Güçlü akademik ve idari kadrosu, her akademik yılda artan program ve öğrenci sayısı, gelişmeye müsait dinamik yapısı ile eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir. Gülhane Sağlık Meslek Yüksekokulu 13 programda, ülkemizden 1863 sivil, Millî Savunma Bakanlığı adına 86 ve İçişleri Bakanlığı adına 37 öğrenciye eğitim-öğretim vermektedir. Eğitim-Öğretimin evrenselleşmesinin bir neticesi olarak, ülkemizin yanısıra dost ve kardeş ülkelerden 15 Misafir Askeri Öğrenci ve YÖS (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı) ile 31 öğrencimiz daha bulunmakta olup, toplamda 2032 öğrencimiz eğitim-öğretimlerini yüksekokulumuzda almaya devam etmektedir.

 Toplumun genel kültürü doğrultusunda okula özgü olarak geliştirilen alt kültüre “Okul Kültürü” adı verilir. GSMYO 1914’ den Günümüze gelen tarihi ile Okul Kültürüne sahip nadir Meslek Yüksekokullardan biridir. Toplumsal kültürü geliştirme ve gelecek kuşaklara aktarma görevi eğitimin açık amaçları arasında yer alır. Bu görevi yerine getiren okul kurumunun kendisi de bir kültür üretir ve bu kültürü yaşatır.

Okul kültürü, ülkenin siyasal, sosyal yapısı, coğrafi özellikleri, toplumsal yaşamı gibi üst kültürden izler taşır. Bunun yanısıra yıllar öncesinden gelen kültür birikimi ile eskiden bugüne okulda görev yapmış yönetici, öğretim elemanı ve diğer çalışanların mesleksel ve bireysel değerleri, öğrencinin ve öğretimin doğasına ilişkin varsayımları ile özdeşleşir. Okulumuz geçmiş tarihinden gelen, efsanelere, hikayelere, bir öğretim sürecinin nasıl olması gerektiğine yönelik inançları, okulda yaşanmış ya da anlatılan efsaneleri ile oturmuş bir kurum olarak hizmet vermektedir.

Öğrenciler nasıl öğrenirler? Öğrencilerin öğrenmesinde etkili olan yöntemler hangileridir? Öğretim öğretim elemanı merkezli mi yoksa öğrenci merkezli mi olmalıdır? Öğrencilere ceza verilmeli midir yoksa cezadan kaçınmak mı gereklidir? Öğretim elemanlarının sınıfta disiplin uygulamalarına sınır getirilmeli midir? Bu gibi soruların cevapları okul kültürüne bağlı olarak değişiklikler gösterir. Bu sorulara verilecek cevaplar öğrencilerin sosyal ve akademik başarısını sağlamanın hangi yönetmelerle mümkün olacağını gösterir ve öğrenci başarısında önemli bir yer tutar.

Sayın Rektörümüzün bize sunduğu sonsuz destekle hızla yükseldiğimiz bu yolda siz öğrencilerimizle daha güzel şeyler yapacağımıza gönülden inanıyorum.  

Hepinize başarılı, mutlu bir akademik yıl dilerim.

Prof Dr Yasar Özgök
Gülhane Sağlık Meslek Yüksekokulu Müdürü

ENGLISH:

 Dear Students,

"Welcome" to University of Health Sciences, Gülhane Health Occupational School. I would like to congratulate each one of you for your successful achievements.

University of Health Sciences, is among the largest universities in Turkey and in the world, has a deep-rooted background with some of its faculties and high schools one of which is called Gülhane Health Occupational School (GSMYO).

As University of Health Sciences Gülhane Occupational Health School, our aim is to rise the education standarts in the field of health to train qualified individuals in the national and international arena, to produce science, to save our country from foreign dependency in terms of technological products, and to contribute to individual and public health in our country and in the world.

Our aim; with our training staff who follow the developments in technology and medical applications and present them to you, in an environment where you can evaluate scientific, cultural, artistic and social opportunities in the best manner possible, we will provide to you, our students, analytical skills, a student-oriented research and inquiry skills, and ethical principles that prioritize service to the society and to train individuals who consider service to human as the greatest service to humanity.

Our school, whose education and training activities started a century ago, first established under the name of Küçük Sıhhiye  Zabiti Mektepleri (Health Officer School) back in 1914. During this century, medical non-commissioned officers as assistant health personnel were trained in this school for various units of the Turkish Armed Forces. The school, which took various different names over time, started its education at the associate degree level in higher education in 2003 and took the name GATA Health Non-commission Officer Occupational School. With the Decree-Law numbered 669, dated 25 July 2016, article number 106, it was included in the University of Health Sciences as Gülhane Health Occupational School with 184 students in 5 programs. It was increased to 12 programs in the 2017-2018 Academic Year, and it has been continuing its educational activities in 13 programs since the 2020-2021 Academic Year.

Gülhane Occupational Health School is located within the SBU (University of Health Sciences) Gülhane Complex. The building, located on 2477 m² residential area and consists of two blocks, has a total indoor usage area of 7889 m². At each floor there are classrooms furnished with technological equipment, ambulance simulator, advanced life support classroom, skill laboratories, computer laboratories, conference hall, fully furnished detached rooms for each academician, open-closed social activity areas for students. It continues its educational activities with its strong academic and administrative staff, increasing number of students and programs in every academic year, and its dynamic structure suitable for development. Gülhane Occupational Health School provides education and training to 1863 civilian students, 86 students on behalf of the Ministry of National Defense and 37 students on behalf of the Ministry of Interior, in 13 programs. As a result of the universalization of education & training, besides our local students, 15 Visiting Military Students from our friendly and brotherly countries, and 31 more students with YÖS (Foreign National Student Exam) and a total of 2032 students have been continuing their education at our school.

Specific to school, the subculture developed in accordance with general culture of the society is called "School Culture". GSMYO is one of the rare Occupational School that has a School Culture with its history since 1914 to the present time. The task of developing social culture and transferring it to future generations is among the clear objectives of education. As an institution, the school itselfcarries out this task, creates a culture and keeps this culture alive.

 School culture carries elements of high culture such as the country's political, social structure, geographical features and social life. Besides, cultural accumulation comes from yearsand the professional and individual values of the administrators, trainers and other employees who has been working at the school are identical with the assumptions about the nature of the student and the training. Our school serves as a well-established institution with its beliefs about legends, stories, how a teaching process should be, and the legends that were created and lived at school.

How do students learn? What methods are effective in student learning? Should teaching be teacher-centered or student-centered? Should students be punished or punishment be avoided? Should the discipline practices of the trainers in the classroom be limited? The answers to such questions vary depending on the school culture. The answers to these questions show which methods enable the social and academic success of the students and have an important place in student’s succes.

I sincerely believe that we will do better things with you, our students, on this path that we have risen rapidly with the great support offered to us by our esteemed Rector. I wish you all a successful and happy academic year. 

Prof Dr. Yaşar Özgök
Gulhane Vocational School of Health Services Director