Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Eczane Hizmetleri Programı

Güncelleme : 26.10.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Eczane Hizmetleri önlisans programı (Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde kısa düzey, TYYÇ’de beşinci düzey), mesleki eğitim ve uygulama ağırlıklı bir önlisans programı olup, özellikle, iş dünyasının ilgili olduğu alan ve düzeyde ihtiyaçlarını karşılamak ve mezunlarına bu alanda istihdama yönelik temel düzeyde bilgi ve pratik uygulama yeterliliklerini kazandırmak için tasarlanmıştır.  Programın, “Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED) 2011" ,  “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)”ne göre  sınıflandırması ve eğitim alan kodları aşağıda verilmiştir:
•ISCED Eğitim Alan Kodu: 72 - Sağlık
•ISCED Program Yeterlilik Düzeyi: 5, Categorisi (Profili): 55, Alt Categorisi: 554 - Mesleki eğitim ağırlıklı önlisans derecesi  
•Türkiye Yükseköğretim  Yeterlilikler Çerçevesi Temel Alan Kodu: 72 - Sağlık
•Türkiye Yükseköğretim  Yeterlilikler Çerçevesi Yeterlilik Türü (profili): Mesleki eğitim ağırlıklı önlisans derecesi

Programın Amacı

İnsana, topluma ve etik ilkelere duyarlı, kendisine ve çevresine saygılı, mesleğinde yeterlik kazanmış; kendisini sürekli geliştirmeyi hedefleyen; bilimsel düşünme biçimini benimseyen; farklı düşünce ve kültürlere açık, sağlık sektöründe yer alan kamu kurum ve özel kuruluşlarda EczaneTeknikeri olarak çalışabilen, nitelikli, mesleki bilgi ve beceri ile donatılmış insan gücünü yetiştirmektir.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı, örgün eğitim verilmektedir

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere “Ön Lisans Diploması” ve “Eczane Teknikeri ” unvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Öğrenim süresi 4 yarıyıldır. Eğitim sürecinde, bir eğitim-öğretim döneminde 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az 120 AKTS tamamlanmalıdır. Öğrencilerimiz stajlarını üniversitemiz ile afiliye (Birlikte Kullanım) Protokolü olan Sağlık Bakanlığına bağlı Uygulama ve Araştırma Hastaneleri ilgili bölümlerinde yapacaklardır. Staj değerlendirmesi ve uygulamaları Sağlık Bilimleri Üniversitesi Staj Yönergesi esaslarına göre yapılır.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Bu programa giriş koşulları, Yükseköğretim Kurumu’nun ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir. Bu konular ile ilgili güncel bilgi için “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ne bakınız.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Bu programdan mezun olan öğrenciler resmi ve özel sağlık kuruluşlarda Eczane Teknikeri olarak çalışabilirler. Programı tamamlayan öğrencilere DGS’den aldıkları puana göre Sağlık İdaresi ve Sağlık Yönetimi bölümlerine geçiş imkanı sunulmaktadır. Bu konular ile ilgili güncel bilgi için “OSYM İnternet sitesinden; DGS: Kılavuz ve Başvuru Bilgileri”ne bakınız.

Güncelleme : 02.11.2020
  • Eczane Hizmetleri ile ilgili verilerin elde edilmesi konusunda bilgi sahibi olur ve bu teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi kazanır.
  • Sağlık alanında özellikle eczane hizmetlerini içeren konularda, ihtiyaç duyduğu güncel bilgileri içeren kitapların, uygulama araç-gereçlerinin, yeni teknolojilerin kullanımını bilir.
  • Eczane hizmetleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi eczacının sorumluluğunda yürütür bununla birlikte mevcut sorumlara çözümler üretir.
  • Reçetelenen ilaçlarla ilgili başlıca sağlık prosedürlerini öğrenme ve sistemin beklentisine göre kendisini geliştirebilme bilincine sahiptir.
  • Kollektif çalışma bilincine sahip olduğu için grup çalışmalarında grup üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Eczane hizmetleri alanında dünyadaki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri sürekli takip eder.
  • Eczacı sorumluluğunda, eczane hizmetleri konularında düzenli olarak kayıtlarını tutar,bu amaçla gerekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Halk sağlığı,çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Sahip olduğu toplumsal sorumluluk bilinci ve mesleki bilgisi ile yaşadığı çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Kalite yönetimi ve sürecine uygun davranır ve katılır.
  • Sağlıklı ve hasta bireyin yapı ve fizyolojisini bilir,böylece akılcı ilaç kullanımının toplumu olumlu etkilediğinin bilincindedir.
  • Sağlık konusundaki hassasiyet,kişisel bakım,tavır,tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
  • Türkçeyi doğru bir biçimde kullanan, Atatürk ilkelerini izleyen ve en az bir yabancı dil bilen bir birey olarak hizmet verir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345678910111213
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
4444454544454
Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4444455544454
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
5555545444455
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
4454545444544
Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
5544545544554
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4455445455545
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
5455455555545
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
4554555555554
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5545555555455
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
5544555555455
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
5555555555455
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
4455455555455
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
5455555555555
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
4555555555555
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
2222222222222
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
3333333333333
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
5555555555555
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
4555555555555
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
5555555555555
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
5555555555555
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
5555555555555
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
5555555555555
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
5555555555555
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
5555555555555

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek